چندی پیش جمعی از
کارگزاران مخابرات روستایی جهت پیگیری و بر اساس قول داده شده شرکت مخابرات
برای ساماندهی کارگزاران به پایتخت سفر کرده بودند. دستاورد این سفر را بطور کامل اعلان نکرده اند و با استدلال سنگ اندازی شرکت مخابرات در مسیر پیگیری ها، نتایج پیگیری هايشان را فاش نساخته و بصورت پوشیده تنها به اعلان نکاتی جزیی بسنده نموده اند.
آنچه که مشخص است پیگیری این جمع سفر کرده به تهران از کانال نمایندگان کمیسیون حقوقی مجلس، موفق به ملاقات با ریاست محترم دیوان عدالت اداری و شفاف سازی چالش بوجود آمده توسط شرکت مخابرات، شده اند.
حال اگر فرض را هم بر صدور رای به نفع کارگزاران بگیریم، سوالی که مطرح می شود این است که آیا با صادر شدن چنین حکمی، قافله کارگزاران مخابرات به سر منزل مقصد خواهد رسید یا مجددا با مقاومت شرکت مخابرات در اجرای قانون مواجه خواهند شد؟ اساسا آیا اخذ رای از هيت عمومی دیوان عدالت اداری خواهد توانست شرکت مخابرات را به مسیر قانون مداری بازگرداند؟ شنیده ها حاکی از این مطلب است که دیوان عدالت اداری قصد دارد پرونده کارگزاران را سریعتر رسیدگی نماید.
تا اینجا کار پیگیری جمعی از نمايندگان كارگزاربخوبی انجام شده است. اما برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده، باید منتظر ماند و عکس العمل شرکت مخابرات را در قبال چنین رایی مشاهده کرد.
گذشته شرکت مخابرات چندان روشن و درخشان نیست بر همین اساس خوشبيني لازم و کافی در خصوص دوران پسا رای دیوان در میان غالب جمعیت کارگزاران مخابرات روستایی مشاهده نمی شود.
آنچه از دورنمای آینده این قشر زحمتکش کارگر مشاهده می شود تصویر خوشایند را منعكس نمی کند. باید توجه داشت که در بیانیه منتشر یافته توسط جمع فعالانی که به تهران سفر کرده اند خبری از پیگیری اتمام مهلت یکماهه تعیین شده توسط کمیسیون اقتصادی مجلس به شرکت مخابرات جهت تنظیم قرارداد دایمی وجود نداشت. تنها به پیگیری طرح طبقهبندی مشاغل اشاره ی کوچکی شده بود.
در این میان طرح چنین موضوعاتی در گذشته و حال این گروه از فعالان پارادوکس مشهودی را می توان مشاهده کرد. آیا هدف گذاری جامعه کارگزاران مخابرات تغییر نموده است؟ آیا کارگزاران دیگر به دنبال قرارداد دایمی نیستند؟ یا قرارداد دایمی، دیگر در اولویت اول اهدافشان قرار ندارد؟!
کاملا مشهود است که بیشتر توان و پیگیری های کارگزاران مخابرات بر روی دیوان عدالت اداری متمرکز شده است. باید صبر کرد و دید آیا با رای احتمالی مثبت هيت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص دایمی بودن قرارداد های کارگزاران، شرکت مخابرات در صدد اجرای آن بر خواهد آمد یا خیر.
وقتی سران شرکت مخابرات در خانه ملت براحتی خلف وعده می کنند در خصوص تنظیم قرارداد دایمی، داشتن انتظار اجرا کردن رای هيت عمومی دیوان به شکل واقعی را بسیار کمرنگ خواهد کرد.
در پایان امیدواریم که رای هيت عمومی دیوان عدالت اداری به نفع کارگزاران مخابرات صادر شود و مهمتر اینکه این برگ سند هم تنها به اسنادی که قدرت اجرایی کامل در مقابل شرکت مخابرات را نداشته اند، اضافه نگردد. امیدواریم کارگزاران مخابرات راه رفته را دوباره بازنگردند.
+ نوشته شده توسط قلم خشکیده در چهارشنبه بیست و چهارم آبان ۱۳۹۶ و ساعت 18:18 |
گزینه هايي که کارگزاران را به سوی اهدافشان سوق می دهد...
ما را در سایت گزینه هايي که کارگزاران را به سوی اهدافشان سوق می دهد دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 137 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 2:22