لازم است در ابتدای آغاز این مبحث، مختصری درباره تاریخچه ی فعالیت
کارگزاران مراکز کم ظرفيت مخابرات توضیحاتی کوتاه بدهیم تا ذهن مخاطب آشنایی لازم را درباره این قشر زحمتکش از مجموعه شركت مخابرات، کسب نماید.
قدمت خدمت رسانی کارگزاران مخابرات باز می گردد به زمانی که در هر روستا دفتر مخابراتی با یک خط تلفن جهت ارتباط اهالی روستا، تاسیس گردید. با ورود تکنولوژی ارتباطی پیشرفته به کشور مقدمات تاسیس مراکز مخابرات با هدف توسعه خطوط تلفن در روستاها و بالا بردن سطح رفاه مردم روستاها در راستای سیاست عدم مهاجرت اهالی روستا ها به شهر های کشور و همچنین افزایش سطح درآمد شرکت مخابرات با بیشتر نمودن آمار دایری خطوط تلفن ثابت، فراهم گردید.
در این بین کارگزاران پایه های زیر بنایی مستحکم توسعه شرکت مخابرات ایران بودند. با بیشترین زمان کارکرد و کمترین دستمزد ممکن، سکوی پرتاب شرکت مخابرات به اوج ثروت سازی برای این مملکت بودند و همچنان هم هستند.
وقتی در تاریخ 8 / 10 / 88 تصمیم به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی را گرفتند تنها قشری که در این محاسبات جای نگرفت، کارگزاران زحمتکش مخابرات بودند.سرنوشت اینان شد همچو استخوانی لای زخم، که تا به امروز ادامه دارد. کاری به صحیح یا ناصحیح بودن این خصوصی شدن نداریم اما آیا چشم بستن بر سرنوشت بالغ بر هشت هزار نفر کارگر طبقه ضعیف درست بود؟ در این میان نه تنها از آرمانهاي بزرگ امام راحل ( ره ) و انقلاب فاصله گرفته شد بل در اساس هم به حرف و آرمان اصلی بنيانگذار انقلاب که همیشه تاکید داشتند: (( انقلاب ما، انقلاب مستضعفين بود.))،عمل نشد. حال که کارگزاران با تلاش شبانه روزی و مبارزات ده ساله موفق به تصویب ماده 83 الحاقی گردیدند، باز هم شرکت مخابرات و مسوولان وزارت ارتباطات از اجرای نص صریح قانون سرباز می زنند. آیا به واقع در این کشور اسلامی سخنی مهم تر و بالاتر از قانون هم هست؟! اگر هنوز در انقلاب اسلامی ایران، قانون سروری دارد پس دهن کجی مسولان شرکت مخابرات به اجرای قانون مصوب مجلس حاکی از چه حکایتی است؟ کارگزاران چیزی بیش از اجرای مر قانون نخواسته و نمی خواهند.
هم اکنون چشم امید این قشر زحمتکش و تحصیلکرده روستایی پس از پروردگار به نمایندگان محترم مجلس است تا از طریق فشار این نمایندگان بر وزارت ارتباطات و مخابرات بتوانند پس از سپری شدن عمری مجاهدت، به حقوق قانونی شان برسند.
امیدواریم مسولان ذیربط دست از سیاست کشتن وقت جهت بازنشستگی بیشتر این قشر مظلوم بردارند و حقوق به حق کارگزاران را در نهایت عزت و تکریم پاس بدارند.
کاش مدیران مخابرات توجه به حق الناسی که نسبت به نیروی انسانی زیر مجموعه شان دارند، داشته باشند که خدای نکرده در آخرت گریبان شان را نگیرد. هنوز دیر نشده و هنوز فرصت جبران باقی است.
+ نوشته شده توسط قلم خشکیده در یکشنبه چهاردهم آبان ۱۳۹۶ و ساعت 20:33 |
گزینه هايي که کارگزاران را به سوی اهدافشان سوق می دهد...
ما را در سایت گزینه هايي که کارگزاران را به سوی اهدافشان سوق می دهد دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 114 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 2:22